Αύξηση του ποσοστού επιδότησης με παράλληλη αύξηση του “πλαφόν” του ποσού επιδότησης για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα και ενίσχυση των φορολογικών κινήτρων για ηλεκτρικά δίκυκλα.

Εντός των προσεχών δύο εβδομάδων (και μετά τη ψήφιση από τη Βουλή του νομοσχεδίου του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την ηλεκτροκίνηση) αναμένεται να τεθεί σε ισχύ το πρόγραμμα  «Κινούμαι ηλεκτρικά».

Θυμίζουμε ότι το πρόγραμμα / δράση «Κινούμαι ηλεκτρικά» αφορά την επιδότηση της αγοράς – μίσθωσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δικύκλων και ποδηλάτων από ιδιώτες και εταιρίες.

Το νομοσχέδιο προβλέπει μία σειρά κινήτρων που καταλήγουν στην κατά 35% μεσοσταθμική μείωση της τιμής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Αξίζει να αναφερθεί ότι στο όφελος αυτό προστίθεται το σημαντικά χαμηλότερο κόστος χρήσης, καθώς η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας ενός οχήματος αντιστοιχεί σε περίπου 3,0 ευρώ (με το ισχύον οικιακό τιμολόγιο) έναντι 9,0 ευρώ περίπου ενός αυτοκινήτου βενζίνης.

Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Κωστής Χατζηδάκης, ανακοίνωσε χθες (21/07/2020) στην Ολομέλεια της Βουλής υψηλότερο συντελεστή και ανώτατο όριο επιδότησης.

Ακολουθούν τα βασικά σημεία της χθεσινής ομιλίας του κ. Χατζηδάκη:

  • «… αποφασίσαμε να προχωρήσουμε ακόμα παραπέρα στο πρόγραμμα επιδότησης για την αγορά/μίσθωση ηλεκτροκίνητων ΙΧ και να δώσουμε ακόμα ένα κίνητρο στους πολίτες που θέλουν να αποκτήσουν ηλεκτροκίνητο όχημα. Έτσι, το πρόγραμμα προβλέπει πλέον επιδότηση 20% (έναντι αρχικής πρότασης 15%) στα φθηνότερα αυτοκίνητα έως 30.000 ευρώ, με οροφή τις 6.000 ευρώ αντί για 5.500 ευρώ. Για τα ακριβότερα οχήματα αξίας άνω των 30.000 ευρώ, το ποσοστό επιδότησης παραμένει 15%, αλλά η οροφή αυξάνεται στα 6.000 ευρώ (από 5.500) ».
  • «… επιδοτείται η αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών ταξί με 25% και οροφή τα 10.500 ευρώ (15% για τα υβριδικά ταξί με οροφή τα 8.000 ευρώ). Επιδοτείται η αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών σκούτερ με ποσοστό 20% επί της τιμής και ποδηλάτων στο 40% της αξίας τους, ποσοστό που είναι το υψηλότερο στην Ευρώπη με οροφή τα 800 ευρώ ».
  • «Το νομοσχέδιο αυτό συνδυάζει τα μπόνους, στα οποία αναφέρθηκα, με σημαντικά φορολογικά κίνητρα. Παραδείγματος χάρη, η δαπάνη για την αγορά ή τη μίσθωση όχι μόνο ενός ηλεκτρικού οχήματος, αλλά και ενός ηλεκτρικού ποδηλάτου ή ενός σκούτερ θα εκπίπτει προσαυξημένη κατά 50% και για τα νησιά κατά 70%. Η αγορά των οχημάτων αυτών θα αποσβένεται με αυξημένους συντελεστές κατά τα πρώτα χρόνια και θα εξαιρείται από τα τεκμήρια διαβίωσης η αρχική αγορά κάθε ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αλλά πλέον μετά τη διαβούλευση και ηλεκτρικού μοτοποδηλάτου ή μοτοσικλέτας. Υπολογίζουμε ότι σε ορισμένες περιπτώσεις, με τα νέα ενισχυμένα κίνητρα, θα έχουμε μείωση της τιμής ενός ηλεκτρικού ΙΧ μέχρι και 35%. Αυτό είναι πράσινη πολιτική στην πράξη και προχωράμε σε μια πραγματικά πράσινη οικολογική ατζέντα ».
  • «…το νομοσχέδιό μας έχει ειδικές ρυθμίσεις για ΑΜΕΑ και πολύτεκνους. Ειδικότερα, όσον αφορά το οικολογικό μπόνους που δίδεται μέσω του “Κινούμαι Ηλεκτρικά” για τα ηλεκτρικά ΙΧ, προσαυξάνεται κατά 1.000 ευρώ για άτομα με ειδικές ανάγκες και πολύτεκνους. Επιδοτούμε επίσης τα ηλεκτρικά αναπηρικά αμαξίδια, στην λογική των ηλεκτρικών δικύκλων ».

Σε ότι αφορά τα Σημεία Φόρτισης, αναμένονται 2.000 εγκατεστημένοι φορτιστές εντός του 2020 σύμφωνα με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή, ενώ διατυπώθηκε η πρόβλεψη για 12.000 φορτιστές μέχρι το 2025 και 25.000 φορτιστές μέχρι το 2030.

Share it: