Το στέλεχος, που μαζί με την ομάδα του, βρίσκεται πίσω από την διαχρονικά επιτυχημένη πορεία της Jaguar και της Land Rover στη χώρα μας, τοποθετείται στις ερωτήσεις του carmyway.gr και μας προετοιμάζει για το μέλλον:

Η αυτοκινητοβιομηχανία αλλάζει πραγματικά ή όλος αυτός ο θόρυβος που γίνεται είναι περισσότερο απόρροια του μάρκετινγκ και της επικοινωνίας;

Είναι κάτι παραπάνω από εμφανές πως αλλάζει στην ουσία. Άλλοι προσπαθούν απλώς να εκμεταλλευτούν το «κλίμα» επικοινωνιακά, χωρίς να δίνουν ουσιαστική προσθετική αξία στα οχήματά τους. Βρισκόμαστε στο σημείο που η αυτοκινητοβιομηχανία οφείλει να υιοθετήσει το πνεύμα της εποχής. Και πράγματι πολλοί το αφουγκράστηκαν και το υιοθετούν. Μετά την πανδημία όλοι, σε όλους τους τομείς, επαναπροσδιορίζουν τους στόχους και το μέλλον τους. Στην Jaguar Land Rover η κατεύθυνση ήταν σαφής και προσανατολισμένη σταθερά σε αυτές τις αξίες: Σεβασμός στο περιβάλλον, έργο με κοινωνικό και κοινοτικό αντίκτυπο και, φυσικά, προϊόντα για ανθρώπους με απαιτήσεις. Ανθρώπους που δεν συμβιβάζονται, αλλά απαιτούν και διεκδικούν το καλύτερο.

Τι θα κάνετε εσείς ως μάρκα προς αυτή την κατεύθυνση;

Οι αρχές της βιωσιμότητας δεν είναι για εμάς κάτι γενικό και αόριστο. Έχουν μπει σε πλαίσιο, αποτελούν τη νέα μας στρατηγική και πλέον είναι στη φάση της υλοποίησης. Η Jaguar Land Rover προτίθεται να γίνει ένας πιο ευέλικτος κατασκευαστής των πιο επιθυμητών πολυτελών μοντέλων στον κόσμο και παγκόσμιος πάροχος υπηρεσιών για τους πιο απαιτητικούς πελάτες. Η στρατηγική Reimagine, όπως ανακοινώθηκε τον περασμένο μήνα και από τον CEO Thierry Bolloré, στοχεύει να δημιουργήσει ένα νέο σημείο αναφοράς στον περιβαλλοντικό, κοινωνικό και κοινοτικό αντίκτυπο μιας πολυτελούς επιχείρησης. Η στρατηγική αυτή μάς επιτρέπει να αναδείξουμε και να τιμήσουμε αυτή τη μοναδικότητα, όπως ποτέ πριν, μέσα από τον εξηλεκτρισμόκαι των δύο brands, Land Rover και Jaguar σε διαφορετικές αρχιτεκτονικές, με δύο σαφείς μοναδικές προσωπικότητες. Μέχρι το 2025, η Jaguar θα έχει αναγεννηθεί και μεταμορφωθεί σε ένα πλήρως ηλεκτρικό brand πολυτελείας με ένα ιδιαίτερα ελκυστικό νέο portfolio συναρπαστικών σχεδιαστικών προτάσεων και τεχνολογιών επόμενης γενιάς. Παράλληλα, τα επόμενα πέντε χρόνια, η Land Rover θα υποδεχθεί έξι αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις,

Άρα το μέλλον το βλέπετε καθαρά στην ηλεκτροκίνηση.

Αρχικά στην ηλεκτροκίνηση. Η Jaguar και η Land Rover θα προσφέρουν όλα τα μοντέλα σε αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις μέχρι το 2030. Μέχρι τότε, εκτός από το 100% των πωλήσεων Jaguar, προβλέπεται ότι το 60% των πωλήσεων Land Rover θα είναι οχήματα με κινητήρες μηδενικών ρύπων. Στόχος είναι η επίτευξη μηδενικού αποτυπώματος άνθρακα σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα, τα προϊόντα και τις δραστηριότητές της μέχρι το 2039.

Στην ηλεκτροκίνηση έχει προσηλωθεί και ο Όμιλος Πέτρος Πετρόπουλος, επίσημος εισαγωγέας οχημάτων Jaguar Land Rover, ο οποίος πλέον εκπροσωπεί στην Ελλάδα και τη Maxus, μέλος του Ομίλου Saic, που προσφέρει αμιγώς ηλεκτρικά επαγγελματικά van. Παράλληλα, ανέλαβε και αντιπρόσωπος της BYD, φέρνοντας στην Ελλάδα τα νέα υπερσύγχρονα ηλεκτρικά λεωφορεία της κορυφαίας εταιρίας στον κλάδο των ηλεκτρικών οχημάτων.

Ειδικά για το 2021 τι να περιμένουμε;

Τη χρονιά που διανύουμε, η Land Rover θα έχει πλέον διαθέσιμα σε υβριδικές εκδόσεις έξι από τα επτά μοντέλα της. Ήδη το Discovery Sport και όλη η οικογένεια Range Rover (Evoque, Velar, Range Rover Sport και Range Rover) διατίθενται και σε Plug-In Hybrid, ενώ αναμένουμε και το Defender στην υβριδική του έκδοση.

Στην Jaguar, την εταιρεία που παρουσίασε την I-PACE, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο το οποίο και βραβεύτηκε ως αυτοκίνητο της χρονιάς, έχουμε πλέον και δύο υβριδικά μοντέλα, την E-PACE και την F-PACE. Καταλαβαίνετε λοιπόν πως όσο προχωράμε τόσο πιο πολύ θα μεταμορφώνονται τα μοντέλα μας στο πνεύμα της στρατηγικής Reimagine.

Όλα αυτά ακούγονται εξαιρετικά. Οι υποδομές όμως στην Ελλάδα είναι ένα πρόβλημα.

Θα αργήσουμε να φτάσουμε στο επίπεδο της Νορβηγίας σε επίπεδο υποδομών. Δεν υπάρχει αμφιβολία. Δεν θεωρώ ωστόσο πως θα είμαστε πολύ μακριά. Η αγορά θα βρει τις λύσεις μόνη της και η ανάγκη θα επισπεύσει τις αλλαγές. Σας θυμίζω την περίπτωση της κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα. Τότε που είχαμε προηγμένα μοντέλα κινητών, όμως τα δίκτυα δεν υποστήριζαν πλήρως τις δυνατότητές τους. Το ίδιο και στην ηλεκτροκίνηση. Τα κίνητρα που έχουν δοθεί από την Πολιτεία βοηθούν στο να κινηθούμε πιο γοργά. Η τεχνολογία εξελίσσεται άλλωστε. Το βλέπουμε και στην δεύτερη γενιά της I-PACE που προσφέρει άλλες δυνατότητες και ευκολίες στην φόρτιση.

Είπατε νωρίτερα πως το μέλλον είναι αρχικά στην ηλεκτροκίνηση. Τι άλλο πιστεύετε πως μας επιφυλάσσει το μέλλον;

Στην Jaguar Land Rover βλέπουμε το μέλλον στο υδρογόνο. Η εταιρεία προετοιμάζεται για την υιοθέτηση κυψελών καυσίμου με καθαρή ισχύ, καθώς ωριμάζει η ιδέα μιας ‘οικονομίας υδρογόνου’. Το πρόγραμμα είναι ήδη υπό εξέλιξη και τα πρωτότυπα θα φτάσουν στους δρόμους της Μ. Βρετανίας στους επόμενους 12 μήνες, βάσει ενός μακροπρόθεσμου προγράμματος επένδυσης. Οι καινοτομίες δεν σταματούν στις εταιρείες που έχουν όραμα, κατέχουν προηγμένη τεχνολογία και θέλουν να συμμετέχουν στη διαδικασία να φτιάξουμε ένα καλύτερο μέλλον για τις επόμενες γενιές.

Share it: